I dagens samhälle jämställs inte sällan det framgångsrika företaget med ett företag som tar över nya marknader och skapar något skalbart. Förtagande beskrivs ofta utifrån målbilden om erövring: ju större desto bättre. Men är det verkligen hållbart, och får alla plats i ett sådant system? Kan det vara så att tillväxtidealet skymmer andra typer av företagande? Har det som var tänkt som ett medel blivit ett mål i sig? Läs mer om Matilda Dahls och Jenny Helins aktuella bok i vilken de utmanar synen på företag och företagande här.

Företagande bortom erövring
- Matilda Dahls och Jenny Helin
Dela denna artikel
Den svenska PR-konsultbranschen har sedan 1990-talets början vuxit kraftigt. Vad gör dessa nya aktörer och hur ser PR-konsulternas samröre med politiken egentligen ut?
- 30 april, 2015
- Artikel
Användningen av munskydd har starkt negativa effekter på vår sociala interaktion
- 11 december, 2022
- Artikel
Lennart Bernhardtson, Agerings Bokförlag, 2013
- 28 oktober, 2014
- Bokrecension
Hans Landström och Marie Löwegren. Studentlitteratur, 2022.
- 11 december, 2022
- Bokrecension