Den traditionella synen inom marknadsföring ser marknader som externa miljöer som företag måste förhålla sig till och i bästa fall kan försöka påverka. Men hur väl stämmer en sådan bild med verkligheten? Och hur blir dessa miljöer som benämns som ”marknader” till? Kan konstruktionen av temporära marknader vara vägen framåt för att möjliggöra en systemomvandling mot en mer hållbar skogsindustri? Läs mer om Kaisa Koskela-Huotaris forskning här.

Rörigt och rörligt när hållbara marknader skapas
- Kaisa Koskela-Huotari
Dela denna artikel
I en kunskapsbaserad nätverksekonomi behövs nya former för samarbete
- 21 september, 2016
- Artikel
Trafikverket – en kompetent marknadsingenjör?
- 8 april, 2019
- Artikel
Eva Mark, Lars Johan Erkell, Lena Dahlén, Anette Hellman, Anita Synnestvedt och Magnus P. Ängsal, Makadam förlag, 2015
- 10 maj, 2017
- Bokrecension
Debattartikel av Jan Marton och Stefan Sjögren. "Kvantitativ forskning som underlag för policy"
- 9 december, 2021
- Debatt
Jenny Svensson & Klara Thomson (red.), Studentlitteratur, 2016
- 10 maj, 2017
- Bokrecension