Hoppa till innehåll

Företagsekonomisk tidskrift

Företagsekonomisk tidskrift

Rörigt och rörligt när hållbara marknader skapas

Dela denna artikel

Den traditionella synen inom marknadsföring ser marknader som externa miljöer som företag måste förhålla sig till och i bästa fall kan försöka påverka. Men hur väl stämmer en sådan bild med verkligheten? Och hur blir dessa miljöer som benämns som ”marknader” till? Kan konstruktionen av temporära marknader vara vägen framåt för att möjliggöra en systemomvandling mot en mer hållbar skogsindustri? Läs mer om Kaisa Koskela-Huotaris forskning här.

I en kunskapsbaserad nätverksekonomi behövs nya former för samarbete
Trafikverket – en kompetent marknadsingenjör?
Eva Mark, Lars Johan Erkell, Lena Dahlén, Anette Hellman, Anita Synnestvedt och Magnus P. Ängsal, Makadam förlag, 2015
Debattartikel av Jan Marton och Stefan Sjögren. "Kvantitativ forskning som underlag för policy"
Jenny Svensson & Klara Thomson (red.), Studentlitteratur, 2016