Maria Grafström

Maria Grafström, docent i företagsekonomi, är verksam vid Score (Stockholm Centre for Organizational Research), Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Marias forskning handlar främst om medier, nyhetsproduktion och organisationers kommunikation. Hon har även studerat hur medieinnehåll definierar och skapar förutsättningar för socialt ansvarstagande. Maria är aktuell med boken Föredöme eller fördömd? Medierna som moralisk domstol.
Maria Grafström ingår i Organisation & samhälles redaktion.

I Organisation & samhälle:

Synliga och hemliga: Näringslivets ägare i den mediala offentligheten, Lennart Bernhardtson, Agerings Bokförlag, 2013. Bokrecension

Organisatorisk resiliens: Vad är det som gör företag och organisationer livskraftiga?, Redaktörer: Stefan Tengblad och Margareta Oudhuis, Studentlitteratur, 2014. Bokrecension

Mediebilden formar föreställningar om vad som är ansvar

Print Friendly, PDF & Email