Hoppa till innehåll

Företagsekonomisk tidskrift

Företagsekonomisk tidskrift

Rörigt och rörligt när hållbara marknader skapas

Dela denna artikel

Den traditionella synen inom marknadsföring ser marknader som externa miljöer som företag måste förhålla sig till och i bästa fall kan försöka påverka. Men hur väl stämmer en sådan bild med verkligheten? Och hur blir dessa miljöer som benämns som ”marknader” till? Kan konstruktionen av temporära marknader vara vägen framåt för att möjliggöra en systemomvandling mot en mer hållbar skogsindustri? Läs mer om Kaisa Koskela-Huotaris forskning här.

Modeföretag marknadsför kläder på ett sätt som döljer hållbarhetsproblemen
Mats Alvesson, Anna Jonsson, Stefan Sveningsson, Robert Wenglén, Studentlitteratur, 2015
En central del i idén om ledarskap är att ledare inte bör ägna sig alltför mycket åt den faktiska verkligheten utan åt en högre san­ning
Komplexa processer ligger bakom konkurrensens funktionssätt i den digitala ekonomin
Myter om en organisationshistoria kan leda till misstag i nuet
Arbete i underkapitaliserade bolag leder till ökade risker för arbetstagare