Den traditionella synen inom marknadsföring ser marknader som externa miljöer som företag måste förhålla sig till och i bästa fall kan försöka påverka. Men hur väl stämmer en sådan bild med verkligheten? Och hur blir dessa miljöer som benämns som ”marknader” till? Kan konstruktionen av temporära marknader vara vägen framåt för att möjliggöra en systemomvandling mot en mer hållbar skogsindustri? Läs mer om Kaisa Koskela-Huotaris forskning här.

Rörigt och rörligt när hållbara marknader skapas
- Kaisa Koskela-Huotari
Dela denna artikel
Modeföretag marknadsför kläder på ett sätt som döljer hållbarhetsproblemen
- 1 maj, 2015
- Artikel
Mats Alvesson, Anna Jonsson, Stefan Sveningsson, Robert Wenglén, Studentlitteratur, 2015
- 2 oktober, 2015
- Bokrecension
En central del i idén om ledarskap är att ledare inte bör ägna sig alltför mycket åt den faktiska verkligheten utan åt en högre sanning
- 14 maj, 2020
- Artikel
Komplexa processer ligger bakom konkurrensens funktionssätt i den digitala ekonomin
- 8 april, 2019
- Artikel
Myter om en organisationshistoria kan leda till misstag i nuet
- 7 maj, 2018
- Artikel
Arbete i underkapitaliserade bolag leder till ökade risker för arbetstagare
- 12 oktober, 2017
- Artikel